Trots en enthousiast zijn we om u te mogen uitnodigen voor de nieuwe, langverwachte
solotentoonstelling van Bram Braam in Frank Taal Galerie. In mei 2014 introduceerde
Frank Taal de in Berlijn wonend en werkende Nederlandse kunstenaar in de galeriewereld
met zijn eerste solo-expositie ‘How long is now? City of Tomorrow’. Presentaties op
beurzen, in galeries en op kunstpodia in heel Europa volgden, gebracht door verschillende
internationale galeries.
Bram Braam is een spoorzoeker. Zijn jachtterrein is het grootstedelijk landschap. Daar
onderzoekt hij de invloed van de mens op zijn omgeving en de rol die de natuur daarbij
nog speelt. Zijn bevindingen verwerkt hij in hybride sculpturen waarin het gebouwde
versmelt met het gegroeide, natuur en cultuur verstrengeld raken, analoog en digitaal
elkaar afwisselen, en scheppen hand in hand gaat met vernietigen. Uit dit spanningsveld
ontstaat een nieuw fictief landschap, dat een hypothetische toekomst verbeeldt of de
archeologie van een alternatief verleden.
In zijn nieuwe tentoonstelling Resonance tilt Braam zijn spel van wisselwerking,
tegenstellingen, botsingen en fusies naar weer een hoger plan. Deze totaalinstallatie is
een optelsom van sculpturen, wandobjecten en prints in verschillende media. Zoals altijd is
het een balanceer act op het scherpst van de snede, waarbij Braam de veelheid aan
ingrediënten opstuwt tot maximale expressie,
waardoor nieuwe vormen en betekenissen ontstaan.
EN
'Resonance' | solo exhibition Bram Braam (NL, 1980) in Frank Taal Gallery
We are proud and excited to invite you to Bram Braam's new, long-awaited solo exhibition. In May 2014, Frank Taal introduced this Dutch and Berlin-based artist to the gallery world with his first solo exhibition, 'How long is now? City of Tomorrow'. Presentations at fairs, in galleries, and on art stages throughout Europe followed, presented by various international galleries.
Bram Braam is a tracker. His hunting ground is the metropolitan landscape. There, he investigates man's influence on his environment and nature's role in this. He incorporates his findings into hybrid sculptures in which the built merges with the grown, nature and culture become intertwined, analog and digital alternate, and creation goes hand in hand with destruction. This field of tension creates a new fictional landscape that depicts a hypothetical future or the archeology of an alternative past.
Braam takes his game of interaction, contradictions, collisions, and fusions to a higher level in his new exhibition Resonance. This overall- installation is a sum of sculptures, wall objects, and prints in various media. As always, it is a balancing act at the cutting edge, where Braam pushes the multitude of ingredients to maximum expression, creating new forms and meanings.